Proč začínat s myšlenkou na konec
Nyní jsem z výsledků připravila výstup, který Vám přináším i s doporučeními, jak s těmito faktory pracovat.
13 KLÍČOVÝCH FAKTORŮ ÚSPĚCHU jsem rozdělila do 3 kategorií : Vyzrálá osobnost, Klíčové schopnosti a Rozhodující dovednosti
Vyzrálá osobnost
- Jasný životní a pracovní cíl
- 100 procentní odpovědnost za své činy a chování
- Představivost a Víra v dosažení pro jiné nemožných věcí
- Pozitivní vztah k penězům
- Pokora k sobě a ostatním
Klíčové schopnosti - Rozhodnost a vytrvalost
- Rychlost akce
- Odvaha se ptát, kontaktovat, napojit se
- Schopnost uzavřít minulost, či částečný neúspěch
- Touha po neustálém zlepšování (se) a schopnost změny
Rozhodující dovednosti - Hospodaření s časem svým i svého okolí
- Naslouchání
- Pozitivní projev a vhodná volba slov a gest
Podívejme se na tu, která se ukázala v praktickém životě nejvíce opomíjená a to definice osobního a pracovního cíle. Možná nemusíme hned řešit nejvyšší cíl či metu.
Vzpomeňte si, kdy se Vás někdo z kolegů či nadřízených zeptal, proč ten projekt vlastně děláte? Nebo se Vás potomek zeptal, proč musíte do práce? Kolik z nás by odpovědělo tou nejjednodušší, ale nic neříkající odpovědí: „To chce centrála.“ a „Potřebujeme penízky.“?
Kolikrát jste se pustili s plnou vervou a nasazením do úkolu, jehož cíl nebyl úplně jasně definován nebo jste nevěděli, co Vám jeho splnění přinese? Kolikrát jste si v jeho průběhu říkali, ze kdybyste si na začátku projektu sedli a napsali si pár hlavních bodů, vše by šlo snáze a třeba byste byli i přesvědčivější při získávaní zdrojů a podpory?
Znát odpovědi na otázky, které Vám pomohou si ujasnit cílovou stanici je důležité od plánování dovolené, při rozjezdu nového projektu, a především na začátku nové pracovní etapy či rozhodování o ní. Dovolte mi je zde s Vámi sdílet. Až TO všechno uděláme/připravíme:
1. Jak to přesně bude vypadat?
2. Co mi to přinese?
3. Je někdo / něco, na koho/co bude mít výsledek negativní dopad? Pokud ano, jak mohu eliminovat.
A nyní odpověď, proč začínat s myšlenkou na konec. V mnoha teoriích projektového managementu najdete doporučení plánovat od cílového stavu zpět. K tomu bych ráda dodala, že pojmenování proč TO děláte, jak TO má vypadat a co konkrétního Vám TO přinese, Vás podpoří ve většině výše zmíněných 13 faktorech úspěchu. Budete za své činy cítit odpovědní, usnadní se Vám rozhodování a budete přicházet s kreativními řešeními.
Okolí Vás velmi rychle začne vnímat jako člověka, který hledá řešení, ne výmluvy.
Lucie Teisler
Dvě věci, podle kterých vás lidé hodnotí při prvním setkání
Moderní psychologie říká, že na člověka, kterého vidíme poprvé, máme hotový názor během pár sekund.
Lucie Teisler
Když máte úspěšnou kariéru, příjemný život a přesto vás to nenaplňuje
Kdo by nechtěl být šťastný? Štěstí je dnes logickým cílem našich životů. Americká spisovatelka a novinářka Emily Esfahani Smithová, která se štěstím zabývá dlouhodobě, ovšem tvrdí, že štěstí je špatný životní cíl.
Lucie Teisler
Manažerských pozic více, než loni, platy neporostou
Přední společnost zaměřená na přímé vyhledávání vrcholových manažerů, Anderson Willinger, letos odhaduje patnáctiprocentní meziroční nárůst nových pozic ve vyšším managementu. Nejvíce nových manažerských pozic vytvoří společnosti střední a menší velikosti, a to jak pro lokální trhy, tak pro expanzi mimo ČR a SR. Pozitivní vývoj náborů se pravděpodobně nepromítne do navýšení manažerských platů.
Lucie Teisler
Co dělají úspěšní lidé?
Být úspěšný v měnící se ekonomice znamená nepřetržitě sledovat podmínky na trhu jak uvnitř, tak vně Vaší současné organizace. Uvědomit si a pojmenovat, co konkrétně nabízíte.
Lucie Teisler
8 klíčových principů pro získání nové pozice
Od roku 2008, od tzv. „krize“ procházejí firmy permanentními změnami. Reagují na silnější konkurenční boj, nutnost snižovat náklady přinášela přímé dopady i v podobě propuštění, ale hlavně tlačí na efektivitu mnoha procesů. Jedním z nich je i obsazování volných pozic. Kromě toho, že se uvolněná pozice ne vždy obsazuje, tak jsou firmy opatrnější a náročnější při náboru nových manažerů. Snaží se tak eliminovat rizika, která mají dopad do zvýšených nákladů, tak do případného ušlého obratu.
Lucie Teisler
Trendy v nefinančních benefitech z pohledu manažerů
Vítězí vzdělávání a práce z domova. O slevy a stravenky nemají manažeři zájem. Možnost odborného vzdělávání, vzdělávání v manažerských dovednostech a práce z domova tvoří trojici aktuálně nejpopulárnějších nefinančních benefitů manažerů. Vyplývá to z našeho květnového rozboru benefitů. Zájem naopak klesl o nefinanční benefity v podobě stravenek, slev či volných minut na soukromá volání. Seznam 18 benefitů, ze kterých manažeři vybírali byl připraven na základě nejčastěji poskytovaných benefitů na českém trhu.
Lucie Teisler
Čas věnovaný budování kariéry se vyplatí
Kolikrát jste si včera řekli „Nemám čas? “, „Udělám to/budu se tomu věnovat, až budu mít víc času...“. Co nás všechny spojuje a rozděluje*? Úvahy nad tím, jak si vystačit s 86 400 sekund, které máme každý den, s 365 dny v roce. Žijeme déle, místo psaní dopisů si telefonujeme a pořád nám čas chybí a „máme toho moc“.
Lucie Teisler
Příběh úspěšné změny
Před měsícem jsem článek zakončila otázkou, jaký film jste se pro letošní rok rozhodli natočit Vy. Dnes jsem se rozhodla s Vámi sdílet příběh úspěšné změny, na jejíž tvorbě měl tým BestHeads čest se podílet. Dívejte se s námi.
Lucie Teisler
Novoroční předsevzetí: Proč si je úspěšní nedávají?
PROČ SI ÚSPĚŠNÍ ŽÁDNÉ KARIÉROVÉ PŘEDSEVZETÍ NEDÁVAJÍ? Možná si říkáte, proč Vás v polovině ledna oslovujeme s omílaným zamyšlením o novoročních předsevzetí. Existují pro to však dobré důvody.
Lucie Teisler
3 Letní mýty o získání nového pracovního místa
Věřím, že si příjemné počasí užíváte plnými doušky. Z uvolněných tvářích je patrné, že povinnosti se zvládají lépe, když nám slunečné a dlouhé dny umožňují setkávání na zahrádkách či při sportu do pozdního večera. I proto bych Vás ráda upozornila na připravené video v lehce odlehčené formě, byť na seriózní téma. Je to příběh dvou manažerů a jejich přístupu k mýtům současného pracovního trhu.
Lucie Teisler
Být či nebýt na Linked In
Linked In je sociální medium dnes sdružující nad 45 milionu osob. Jak řada lidí tvrdí, je to skvělé, je to zadarmo. Je to ale opravdu zadarmo? Napadlo Vás, že Vaší platbou jsou poskytnuté informace o Vás, ze kterých se bez dalšího zpracování může stát zboží? Je dnes 85 procent recruitrů kteří pracují s "Linked In". Kdo nepracuje, pravda, chybuje. Je dnes 50 procent "NE-Linked In" managerů, kteří jsou přesto na "Shortlistech" recruiterů. (klíčová předselekce managerů pro hledané pozice) Znáte 10 top CEOs v CR? Kolik z nich má profil na Linked In? ani jeden. Znáte top 100 německých managerů? Kolik z nich je na Linked In? Celkem 5.
Lucie Teisler
CEO na dlažbě
Dle analytického průzkumu trhu ze 100 manažerů pouze 10 získává dlouhodobý kariérní růst v rámci jedné organizace. 90 procent odchází. To také znamená, že je pouze 10ti procetní šance, že právě vy získáte novou kariérní výzvu u své firmy.
Lucie Teisler
Den dětí a české firmy
V pátek 1. 6. slavilo každé dítě a určitě i řada dospělých, především mužů, kteří jsou hrdí na svůj syndrom věčného dítěte. Prý je ten syndrom nemoc, jak říká jeden můj známý :o), jemu to věřím. Ale dá se s tím žít ...
Lucie Teisler
Den matek, den manažerek
Včera byl „Den matek“. Mezi matkami, které včera slavily, se jistě našla řada matek manažerek - žen, které jsou stejně úspěšné jako jejich mužští kolegové, jen se o nich mnohdy toho moc neví, protože pro média je stále zajímavější příběh a úspěch pana manažera, než paní manažerky.
Lucie Teisler
Jsme průměrní a může to být i horší…
Nezaměstnanost v Evropě buď stále stoupá, či stagnuje (ale rozhodně neklesá). Dávno už neplatí, že jsou profese, kterých se to netýká. Na trhu jsou tisíce kvalifikovaných, stejně tak i nekvalifikovaných pracovních sil. Tolik suchá čísla a fakta. Evropa generačně stárne, utápí se ve vlastních problémech, které se snaží řešit velmi diskutabilně.
Lucie Teisler
Manažer – do budoucna možná, že i ohrožený druh
Každý sní o kariéře manažera. Kohokoli se optáte, tak chce být vedoucím, moderně řečeno manažerem. V mnoha firmách je manažerem skoro každý, tedy alespoň podle vizitek, které za uplynulých 20 let samy prodělaly obrovský vývoj.
Lucie Teisler
Není koučink jako koučink
Práce v HR byznysu není jednoduchá. Jistě se však najde řada dalších, daleko náročnějších míst a to jak na psychiku, tak i fyzičku lidí. Ale každý, kdo ví, co obnáší práce a kontakt s lidmi, ví, že HR práce není vůbec jednoduchá. Jsou zde lidské emoce, malé výhry, které dalším dnem jsou dávno zapomenuty a také řada proher.
Lucie Teisler
Kde začíná nebo končí hranice jistoty zkušební lhůty?
Přichází to vždy lavinovitě v červnu, září a pak ještě i v lednu každého kalendářního roku. Člověk si myslí, že příště už to takové nebude a ono je to ještě horší :o). A každý rok je to toho víc a víc. Čeho? Odpověď na tuto sugestivní otázku asi málokdo z potencionálních čtenářů uhádne – životopisů od úspěšných absolventů škol, povětšinou vysokých, kteří věří, že hned ta první práce snů bude manažerská. Tento paradox trvá, i přestože je pro stále více vysokoškoláků už naprosto normální pracovat i během studia a připravovat se tak na kariéru po dokončení školy. Je to dáno tím, že titul z vysoké školy má u nás stále více a více lidí.
Lucie Teisler
Změní nám rok 2012 něco při hledání práce?
Žijeme v online době. Svoláváme se přes sociální sítě, přes které vyjadřujeme i kondolence, nechodíme do banky, ale obsluhujeme své účty přes internetové bankovnictví. I nákup potravin si můžeme objednat online. A bude to ještě „horší“, protože kdo nebude na síti, tak ten jakoby nebyl, bohužel či bohudík, kdo ví.
Lucie Teisler
V krizových situacích vznikají nové hvězdy ….
LEADERSHIP...zapamatujte si toto slovo, bude se totiž objevovat stále častěji. A to nejenom na poli politiky, která je nyní tak aktuální vzhledem k Řecku, poté Itálii a dalším zemím, ale též i v oblasti human resources, tedy oblasti lidských zdrojů. I ta krize má něco pozitivního, bez ohledu na to, jestli je finanční, politická nebo personální. Je totiž očistná. Nebýt krize, suverenita některých z nás by se již nebes dotýkala.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 29
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2137x
vedoucí partner společnosti Anderson Willinger,
společnost se zaměřuje na vyhledávání vedoucích pracovníků.
Je zakladatel společnosti BESTHEADS, strategického kariérního managementu a IN Placementu.